Sayfalar

22 Haziran 2014 Pazar

Hacca gidiyorum Ekim 2014



2014 : Hac vazifesi için annemle birlikte 2006 yılında sıraya girmiştik ve aradan geçen 8 sene içerisinde kuradan ismimiz çıkmayınca bu sene kurasız olarak gitmeye hak kazandık. Bu kutsal yolculuğu da elimden geldiğince paylaşacağım. Hac yolculuğu için hazırlıklar öncesinden başlıyor.



Mart ayında kuralar açıklandığı zaman hac yolculuğu için daha önce ailemin birlikte gittiği özel turu seçtik ancak bunun için diyanetten izin almak gerekiyormuş ve annem ve abim sabah erkenden gidip evraklarımızı yaptırdı ve bir hafta içinde hac için bedel ödendi.

Mayıs ayının son haftası Mütfülük cep telefonumdan ulaşarak Hac için seminerin başladığını bildirdi ve bize yakın olan camide eğitimlere katılacağımızı bildirdi.

01 Haziran: Bugün Hac semineri için eğitimin ilk günü. Pazar günü öğlen namazından sonra hocamız kendini tanıtarak Hac görevi için öncelikle kısa bir giriş yaptı. Hac için kullanılan terimler, umre, ihram, tavaf, şavt, say gibi kavramları açıkladı, ve öncelikle sabırlı olmamız için tembihledi. Orada en çok lazım olan sabır olacakmış. Ben de ilk sabır sözümü orada içimden verdim. Umarım tutabilirim.Ayrıca helallik alma konusuna önem verdi. Müslüman, hristiyan inancına bakmadan kim olursa olsun, hakkını gasp ettiğimiz herkesten helallik almamız konusunda uyardı. Bizi manevi olarak hazırlamaya çalıştı.

08 Haziran: Bu gün semineri Müftü verdi. Gerçekten eğitimler için çok özen göstermişler, normalde 180 kişi listede görünmesine rağmen, yaklaşık 40-50 kişi vardık ancak ben gerçekten faydalı buldum.

15 Haziran: Bu günkü seminer vaiz tarafından hazırlanmış. Tavaf esnasında söylenen dualar, umreye nasıl başlanır, tavaf nasıl yapılır nasıl niyet edilir hepsini iki saat içerisinde mümkün olduğunca anlattı. Heyecan iyice arttı.

22 Haziran: Bugün seminerin son günü. sonra Hac zamanına yakın 5 günlük ayrı hızlandırılmış bir kurs daha olacakmış. Bugün diyanetten bir kadın görevli geldi. Bayanlar için ayrı açıklama yaptı sonra bir sağlık görevlisi, slayt eşliğinde bu sene moda olan mers virüsünden bahsetti ve hijyen olarak dikkat edilmesi gereken hususları açıkladı ve sonra cami içerisinde kurulan kabe ortamında canlandırma yapıldı. Caminin ortasına 1.5 mt'den kabe maketi yapılmış safa merve tepesi, İbrahim Makamı. Temsili tavaf yaparak semineri bitirdik. Artık yolculuğa 3 aylık bir süre var.

30 Haziran: Tur şirketi vize için pasaportlarımızı aldı.

13 Ağustos: Uçak bileti tarihlerimiz belli oldu. 24 Eylül gidiş, 25 Ekim dönüş

07 Eylül: Bugün tur şirketi seminer veriyor. Sabah erkenden tur şirketinin yolunu tuttuk. Diğer hacı adayları ile tanışıp, hac seyahatimiz hakkında bilgilendirildik. Daha hava limanından karar vermemiz gereken bir şey var o da hangi hac şeklini seçeceğimiz. Ben ifrad haccına niyetleneceğim, yani sade hacı olacağım inşallah.
Havalimanında bizi uzun bir bekleme süresi bekliyormuş. Uçağımız öğleden sonra ama otele varış sanıyorum gece yarısını bulacak. Artık valiz hazırlama sırası geldi.

09 Şubat (Döndükten sonra): Valiz içerisine koyabileceğiniz önemli şeyler şunlar olabilir:

Vitamin ilacı; her ne kadar yemek yeseniz de, gerek farklı iklim, gerek yemek seçenekleri enerjinizi düşürmesin.Günlük vitamin ilacı çok faydalı oluyor.
Peştemal: Otellerde havlu da olsa gerek geç kuruması gerek çok sık değiştirememeniz sıkıntı yaratabilir. Peştemal hem çok çabuk kuruyor hem az yer tutuyor havlu yerine peştemal çok daha pratik
Güneş kremi, el kremi, pişik kremi, ayrıca dizlere sürmek için yağ
Valiz için çamarşı hurcu, en az 20x30 ebat 4 adet. Şöyleki otelde çamaşırları koyacak dolap kısıtlı. Valizden sürekli eşya çıkar koy yerine hurçları iç çamaşır, tşört ve kirli olarak ayırdınızmı çok kolaylık sağlıyor.
Kuruyemiş, özellikle kayısı ve ceviz/ badem. Namaz öncesinde beklerken ya da koşturma arasında soluklandığınızda hem kendinize hem de yanınızda oturanlara ikram edebilirsiniz. Özellikle cevizi çok sevdiler
Banyo terliği: Oda terliği haricinde mutlaka banyo terliği de edinin. İsterseniz 5 liralık pazardan alın orada bırakırsınız ancak çok önemli
Ayakkabı: Sandalet tarzı ama deri olsun. Ben uzun süre gezdikten sonra Beyazıt'ta ayakkabı pasajında güzel ve rahat deri sandalet buldum. Markası yok ancak isim yapmış markaların sandaleti sunni deri olabiliyor dikkatli bakmakta fayda var. Ayakkabıdan çok rahattık.
Deterjan, mandal ve çamaşır ipi: Eğer standart hac yapacaksanız, çamaşırı kendiniz halletmeniz gerekiyor. Mekke'de ki otelde merdaneli çamaşır makinesi vardı, malzemeler için mini bakkal da var ama buradan bildiğiniz kullandığınız el yıkama deterjanı götürseniz daha kolay olabilir. Medine de ise sadece leğeni kullanabildik.

İşinize yarayacak fetvalar
İhramlıyken diş macunu ve el kremi ve güneş kremi ben kullandım ancak hocalar genelde izin vermiyor, ben fetva aldığım için bana karışanlara ben fetvamı aldım dedim öyle savabildim. Gitmeden önce aklınıza takılan sorular için fetvanızı şimdiden alabilirsiniz çünkü orada hocalar da ayrı şeyler söyleyebiliyor. Benim fetvalarını aldığım Süleymaniye vakfının sitesi: http://www.fetva.net/ sonuçta kendiniz karar vereceksiniz ancak araştırma yapmakta iyi oluyor son anda o karışıklıkta aldığınız karardan memnun olmayabilirsiniz.

Kabeyi ilk kez görünce yapılacak dua. Hac yolculuğuna çıkacağınız kesinleşince insanlar size bir sürü dua ısmarlamaya başlayacaklar. Ben bir mesaja hepsini not aldım. Çünkü kimin ne dua istediği bir zaman sonra karışmaya başlıyor, ve sonra hepsini bir kağıda yazdım. Ayrıca, Kabe'yi gördüğüm ilk anda benim açımdan şaşkınlık ve bir durgunluk oldu. Dua kağıdımı çıkarıp okumaya başlamasaydım öyle bir iki cümleyle sanıyorum ilk duam biterdi. O nedenle siz de buradan edeceğiniz duayı taslak olarak detaylıca hazırlarsanız duanız içinize siner. Bu hazırladığım kendi duamı hem Kabe'yi ilk gördüğümde, hem Mina'da, hem Arafat'ta, hem Müzdelife'de yani Haccın bütün önemli aşamalarında okudum. Allah hepimizin Haccını ve duasını kabul eylesin inşallah. 

Hurma: Medine'de hurma bahçelerinden alışverişinizi yapabilirsiniz ancak Hurma halinde fiyatlar yarı yarıya. Mescidi Nebevi 5 nolu kapısından ilerleyince Hurma Hal'ine ulaşabilirsiniz. Ayrıca Ptt kargo kilosu 7 riyale taşıma da yapıyor. Biz hurmayı çok aldığımız için İstanbul'a kargo yaptırdık. Normal taşıma süresi 1 hafta oluyor.

Hac günlüklerimi buradan okuyabilirsiniz




1 yorum:

  1. Gerçekten sabır en çok gereken şey.. Allah Hac'cı size kolay kılsın

    YanıtlaSil